2014年9月8日 星期一

Chester See - 持續地等待 Keep Waiting [歌詞]


此歌是收錄於Chester在2010年發行的迷你專輯 "NIKI"
專輯名稱取自於四首歌的開頭
這首歌是此張專輯的第三首歌
Never knew
I'm Falling for You
Keep Waiting
Is it Meant to Be


[歌詞]
Days they turn to weeks
由日到週

It’s still the same
卻沒有改變

Love songs sing the words I’ll never say
情歌總是唱出我不敢說的心聲

Time
時光女神

She screams you’re such a fool
她大喊著你真是傻子

But I’m just waiting
但我持續等待著

Waiting on my cue
等著我該出現的時刻



Like one where time just stop
比方當時間靜止

And for the moment we get lost
靜止於我們迷失的瞬間

There’s something in the air
空氣中瀰漫著些曖昧

We can’t resist
我們無法抵抗

She starts to close her eyes
當她閉起她的雙眸

I lean in and I close mine
我傾身並闔上我的眼

The only thing that’s left to do
而當下缺少的

Is a kiss
是一個吻

I keep waiting
我持續地等著

For moment like this
就為了這個時刻

I keep waiting
我持續的等待



Weeks they turn to months
由週到月

Still the same
卻沒有改變

Time she’s traveled on
時光女神已上路旅行

but I remain
而我還在原地

Struggling with the fear I’ll be denied
掙扎在被否定的恐懼中

But I’m just waiting for the timing to be right
我只是在等待著那個美好的剎那



Like one where suddenly
比方在突然間

She starts to notice me
她注意到了我

The slightest of her smile says this is it
從她笑容中透露的神情我能確定

I take her by the hand
我用手牽起她

Her touch helps me understand
她觸碰了我讓我更明白

The only thing that’s left to do is kiss
現在缺少的是一個吻

I keep waiting
我持續地等著

For moment like this
就為了這個時刻



I keep waiting
我持續的等待

I keep waiting
我持續的等待

I keep waiting
我持續的等待

I keep waiting
我持續的等待

I keep waiting
我持續的等待

I keep waiting
我持續的等待

I keep waiting
我持續的等待

Months they come they go
時間一個月一個月過去

It’s still the same
卻什麼都沒有改變


翻譯僅供參考
若有誤歡迎指教



迷你專輯NIKI
其他四首歌的歌詞與介紹

Never knew
I'm Falling for You 點我!
Keep Waiting
Is it Meant to Be



---------------------------------------------------
翻譯 / Wei
校稿 / Patricia
字幕 / Wei

WTF粉絲團 
https://www.facebook.com/wtfyoutubestars

1 則留言:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...